Nelečene infekcije mogu da izazovu razne probleme među kojima su i ciste na zubu

Cista na zubu je čest problem koji se javlja kao posledica nelečenih infekcija. Ovaj tip cisti se najčešće ne mogu uočiti golim okom, a u najvećem broju slučajeva simptomi izostaju sve dok se cista ne uveća toliko da izazove bol i otok. Ukoliko se ne ukloni na vreme, cista na zubu može dovesti do ozbiljnijih komplikacija, pa i do gubitka zuba na čijem korenu je počela da se razvija.

Kako izgleda cista na zubu

Cista na zubu, tačnije na korenu zuba, predstavlja patološku promenu i sastoji se od opne čija je unutrašnjost ispunjena tečnošću. Ovakav tip ciste može nastati usled nezalečenih infekcija, traume, ili kao posledica karijesa i nepravilog održavanja oralne higijene. Sa propadanjem pulpe zuba, cista se razvija i uvećava. Ukoliko se ne ukloni, cista se može širiti, dovesti do resorpcije vilične kosti, a može se proširiti na ostale zube, sinuse, ili izazvati druge, ozbiljnije komplikacije.

Da bi se uočila cista na zubu, najčešće je potrebno uraditi snimak zuba i okolnog tkiva. Nakon utvrđivanja postojanja ciste, potrebno je što pre započeti tretman uklanjanja.

Operacija ciste na zubu

Jedan od načina lečenja cisti na zubima je njihovo hirurško uklanjanje. Pre sprovođenja hirurškog zahvata neophodno je izvršiti endodontski tretman tj mehaničko-medikamentoznu obradu kanala zuba. Potom oralni hirurg obavlja samu intervenciju: prvo se napravi rez na desnima do kosti, a potom se napravi mala rupa na viličnoj kosti kroz koju se izvlači cista I uklanja vrh korena zuba. Nakon toga potrebno je da se kanal korena zuba zatvori kako bi se sprečilo širenje infekcije. Zatim se rana ušiva, a konci se skidaju sedam dana nakon intervencije.

Međutim, ukoliko je cista na zubu zahvatila veći deo korena, neohodno je izvaditi zub, a cistu hirurški otkloniti.

Postoperativni tok nakon vađenja ciste na zubu

Nakon intervencije, veoma je važno pridržavati se saveta hirurga kako bi se izbegle komplikacije. Ukoliko imate bilo kakva pitanja ili nedoumice vezane za proceduru uklanjanja cista, možete slobodno kontaktirati Dental VortexNaš stručni tim je tu da odgovori na sva vaša pitanja.

Zakažite besplatne konsultacije

Dental Vortex | Kralja Bodina 10, 11000 Beograd, Srbija