Postoje razne bolesti zuba. Kako one bezazlene, od kamenca, preko karijesa, pa sve do ozbiljnih bolesti zuba kao što je gangrena zuba koji mogu dovesti do dodatnih problema i komplikacija.

Međutim svaka od tih bolesti je, na lakši ili teži način uglavnom izlečiva, iako postoje slučajevi kada određeni zub ne možemo spasiti, kao što je teži oblik kod gangrene zuba.

Gangrena zuba je jedna jako neprijatna tema o kojoj niko ne voli baš da sluša, i ona je uglavnom sporo napredujuća, ali vrlo neprijatno oboljenje koje može kreirati nove probleme.

Kako do svega toga ne bi došlo, redovna higijena, pregledi i zdrave navike su ti koji će vam pomoći da ovaj nemili događaj sprečite.

gangrena-zuba

Šta je gangrena zuba?

Reč gangrena predstavlja odumiranje nekog tkiva ili organa i truljenje. Glavni uzrok bilo koje gangrene, čak i kada je u pitanju gangrena zuba, prvenstveno je narušena cirkulacija krvi.

Ona može biti prouzrokovana na razne načine, poput povreda, infekcija i bolesti. Gangrena zuba je bolest koja nastaje slično kao i gangrene kod drugih organa.

Ono što moze da je odlikuje jeste crnilo na zubima, gubljenje funkcije zuba, a sve to može dovesti i do potpunog propadanja zuba.

Kako nastaje gangrena zuba?​

Da bismo vam objasnili kako nastaje gangrena zuba, potrebno je da se malo poslužimo anatomijom zuba. U unutrašnjosti zuba nalazi se kanal koji se prostire duž sredine korena i nekada je prisutan jedan, nekada više i zavisi od zuba.

U tim kanalićima ne nalazi se samo nerv već i vezivno tkivo, krvni sudovi, ćelijski elementi, it. Glavni uzrok gangrene zuba je uglavnom nepravilno održavanje higijene zuba, pri čemu se karijes pojavljuje na gornjoj površini zuba (delu kojim se grize) i on dovodi do propadanja zubne gleđi.

gangrena-zuba-anatomija-zuba

Nakon toga bakterije i ostaci hrane prodiru u zub dovodeći do bolesti korena zuba, razaraju vremenom dentin, nako čega dolazi do odumiranja vezivno-tkivne supstance, tj. pulpe. Ukoliko se ovaj proces ne zaustavi na vreme, može doći do odumiranja pulpe, tj. gangrene zuba, što može prouzrokovati i potpuno odumiranje zuba.

Zubna gangrena, međutim, može nastati i kao posledica mehaničkog oštećenja zuba, tj. povrede nakon koje je došlo do prekida mikrocirkulacije. Na ovakav način može nastati čak i gangrena potpuno zdravog zuba.

Gangrena zuba – Simptomi

Razvoj gangrene zuba uglavnom počinje bez nekih prepoznatljivih simptoma. Međutim, kako se ovo oboljenje razvija, dolazi i do znakova poput:

Primećivanjem bilo kog od ovih simptoma gangrene, neophodno je što pre obratiti se svom stomatologu.

Infekcija, tj. gangrena koja se ne zaleči na vreme, može se lako proširiti na sam vrh korena zuba i dovesti do nastanka ciste na zubu, granuloma, ili apscesa. Pravovremenim otkrivanjem gangrene zuba i njenim lečenjem, može se sanirati zub i proći bez velikih opasnosti i komplikacija.

Gangrena zuba – Lečenje​

Gangrena zuba se uglavnom razvija polako, ali takođe zahteva i lečenje koje uglavnom traje duži vremenski period. Važno je slušati savete stomatologa i ne uzimati antibiotike na svoju ruku!

Kada je lečenje gangrene zuba u pitanju, ova procedura se zapravo odnosi na uspešno lečenje korena zuba i njegovih kanala. Tačnije, gangrena se može izlečiti isključivo ako se infekcija koja je prouzrokovala nastanak gangrene ukloni  i ukoliko se spreči ponovna infekcija zuba.

U slučaju da lečenje kanala korena zuba i same gangrene nije moguće, jedina opcija koja preostaje je vađenje zuba.

Komplikacije kod gangrene zuba i opasnosti

Kada je u pitanju gangrena zuba opasnosti su razne. Zapravo, svaka od bolesti zuba, počevši od one najbezazlenije, može uzrokovati komplikacije u ustima, pa čak i na drugim organima.

Gangrena prvenstveno može izazvati obimniju infekciju, potom zahvatiti čitava usta, uzrokovati neprijatan zadah i izazvati velike i neprijatne bolove, kao i preteču za dalje napredovanje.

Infekcija se ponekad može manifestovati i u obliku visoke telesne temperature kao i pojave groznice. Oticanje zuba i bolovi jesu ono što nikome ne prija i jedni su od najneprijatnijih problema u ustima.

Takođe, važno je i napomenuti to da se gangrena može povezivati i sa drugim bolestima, kao što su:

Gangrena je ta koja neretko može uzrokovati i razne somatske bolesti.

Gangrena zuba ispod mosta

Za slučaj da se gangrena ispod mosta javi, zub se u tom slučaju otvara kroz krunu kako bi se pristupilo lečenju kanala.

Postoji rizik da se, pri otvaranju zuba kroz krunu, odlomi parče keramike, međutim to je jedini način da se zub, kao nosač mosta, sačuva.

Lečenje gangrene zuba prepustite stručnjacima

Kao što smo već pomenuli, lečenje zubne gangrene je uglavnom dugotrajan proces. Kako ne bi došlo do toga da se gangrena posle određenog vremena vrati, važno je da u proces lečenja budu uključeni stručnjaci!

Stomatolog će vam, ukoliko je moguće, preporučiti više metoda lečenja, a intervencija se rešava nakon što se utvrdi metoda kojom će se zub lečiti. Ukoliko gangrena uništi jedan deo zuba, stomatolozi to mogu rešiti popunjavanjem šupljina i sprečavanjem infekcije i daljeg truljenja zuba.

Nakon što se zub izleči, nekada je potrebno ukoliko je uništeno dosta zuba , uraditi navlaku, tj. zubnu krunicu. Čišćenje kanala može biti neprijatno i bolno ukoliko se izvršava bez prisustva anestezije, ali je neophodno.

Nakon pražnjenja kanala, oni se popunjavaju i za to je ponekad potrebno strpljenja i vremena. Zamena zuba takođe je jedna od opcija, međutim ona se primenjuje tek ukoliko dođe do težeg oboljenja.

Tada se zub vadi u celosti, a na to mesto se nekada odmah po vadjenju a nekada kasnije ugrađuje implant, ili se šupljina pomoću mosta, povezuje sa zdravim zubima.

Lečenje gangrene laserom – bezbolna i efikasna metoda

Za razliku od klasičnog pristupa lečenju gangrene, lečenje gangrene laserom donosi brojne benefite za pacijenta:

Ova bezbolna metoda smanjuje šanse na minimum za vraćanje gangrene zuba i zato se u svetu najčešće koristi za lečenje bolesti zuba i desni. Iz istog razloga toplo vam preporučujemo da ukoliko osetite bilo koji od simptoma, u što kraćem roku kontaktirate svog stomatologa.

Razvoj gangrene zuba je najčešće dug proces i zato su od ključnog značaja redovne stomatološke kontrole. Samo redovnim pregledima moguće je utvrditi nastanak gangrene zuba i početi sa lečenjem zuba na vreme.

Ukoliko imate problema sa gangrenom zuba i potreban vam je laserski tretman, Dental Vortex tim je tu za vas!

Radno vreme

Kontakt informacije